فارسی

بازار آمریکای لاتین در حال شکلگیری بهعنوان مقصدی نوظهور برای کالاهای ایرانی است. دادههای TV BRICS نشان میدهد که در چهار ماه نخست سال خورشیدی جاری، ۴۳۶ میلیون تن محصولات ایرانی به این منطقه صادر شد که ارزشی معادل ۱۳۶ میلیون دلار داشته و نسبت سال قبل بیش از ۶۸۰ درصد رشد را ثبت کرده است .
در سطوح کلانتر، تجارت ایران با بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین یعنی برزیل در سال ۲۰۲۴ به حدود ۳ میلیارد دلار رسید؛ رشدی معادل ۳۱ درصد نسبت به سال قبل که عمدتاً مدیون صادرات کودهای شیمیایی است .
علاوه بر برزیل، کشورهای دیگر منطقه مانند مکزیک و ونزوئلا نیز به عنوان بازارهای بالقوه معرفی شدهاند. رشد سریع تجارتی که اخیراً آغاز شده، نشاندهنده فرصت بالقوه برای صادرات محصولات کشاورزی، صنایع سبک و مواد معدنی ایران است. ضمن اینکه ساختار تعرفهای جذاب در برخی از پیمانهای منطقهای آمریکای لاتین میتواند انگیزه مناسبی برای تنظیم استراتژی صادراتی ایرانی باشد.
چین و ترکیه در آفریقا؛ رقابت برای نفوذ اقتصادی در بازارهای نوظهور در آفریقا؛ رقابت برای نفوذ اقتصادی در بازارهای نوظهور
ادامه مطلب
بهسوی آمریکای لاتین: افق تازهای برای محصولات ایرانی
ادامه مطلب
non oil related exports from Iran to 15 neighboring countries
ادامه مطلب
محکومیت طرحهای تعرفهای آمریکا توسط بریکس؛ بیآنکه نامی از ترامپ برده شود
ادامه مطلب